torsdag den 12. juni 2014

1. Class

I dag har jeg været inde i 1st Class. Lidt forvirring i starten. Læreren skulle til møde på kontoret. Jeg blev hos børnene og vill høre dem synge en sang. Inden vi fik begyndt, myldrede 2nd Class også ind i klassen. Og kort efter også 3rd Class. Så var rummet fyldt til bristepunktet. To andre lærere kom ind og dirigerede alle til at synge i stive 20 minutter. Herefter blev Lærke og jeg inviteret til at lære børnene en ny sang! Jeg forsøgte mig med Head and Shoulders, og det gik fint - trods trængslen. Og så If you are happy and you know it. Dejligt - de kendte dem begge to! Jeg var opløst af varme efter en halv times fagter trods mine korte skjorteærmer.  Alle børnene havde store jakker eller flies på. Det er jo vinter her!
Deres lærer kom tilbage, og så stod der Science på skemaet. Han stillede dem alverdens spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Entusiasmen var overvældende. Han kunne tydeligvis lide børnene, og det var gensidigt. En af pigerne, Vivian fra BG hjemmet, faldt i søvn. Han pustede hende i hovedet, og bad hende går ud og tage noget vand i hovedet. Senere på formiddagen faldt en af drengene også i søvn, men den lærer de da havde bad blot drengen rejse sig op. Han stod ret op og ned, ihvertfald et kvarter! Hmmm! Bedst som vi sad stille alle sammen fløj en fugl ind ad det ene vindue og ud af det andet. Ingen tog notits af det. I matematiktimen fik jeg den røde pen stukket i hånden, og så blev der ellers rettet opgaver. Deres homework bliver checket hver dag og i alle fag. Fejl bliver påpeget og rettet på stedet, før der bliver kvitteret med dagens dato. Der bliver åbenlyst grint af andres fejl. Lidt at arbejde på! Og nu til frokost - ris og bønner! Men til aften skal vi have avokado med brød og gulerødder i vores eget køkken :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar