onsdag den 4. juni 2014

African time

Ja, det var så idag til formiddag, vi skulle have haft møde med den lokale Action Aid koordinator Mary. Et par timer efter aftalt mødetid ringede hun, og til min forbavse svarede hun: "Not good!" på mit "How are you". Hun var i Nakuru og kunne ikke komme, før sidst på dagen, eller i morgen tidlig. 

Ok, så gentager succes fra i går og gå en tur til byen.  Vi styrede lige imod Barclays igen. Mit Visa DK blev afvist. Ups, godt jeg havde to credit cards med. Vi søgte efter et supermarkedet efter diverse fornødenheder, som kunne være gode at have ved hånden - In case of emergency! Det bragte os længere væk, end modet rakte til i går. Ind igennem en arkade og videre igennem en smøge, og vupti -miljøet ændrede sig drastisk! Vi blev antastet af nysgerrige lokale, som ville i kontakt med os. De stillede en masse spørgsmål og ville have os til at se forskellige ting. Jeg var langt uden for min comfort zone, men Lærke tog den med ro og sagde meget rigtigt, at jeg ikke måtte lade frygten tage over! Never mind, vi fandt et supermarked, fik hvad vi søgte, og fandt tilbage til den kendt gade og ovenikøbet tilbage til den teleshop, vi havde været i dagen før. Vi blev genkendt, men ekspedienten havde ikke kunnet skaffe den lovede adaptor. Til gengæld gik hun med os til en Samsung store, hvor vi fandt hvad vi søgte. Så er strømmen til telefon og IPad sikret! 
Efter en dejlig frokost i byen legede vi bade-turister ved poolen resten af eftermiddagen. Lærke slikkede solskin. Jeg mediterede i skyggen!

Her til aften kom Mary så. Hun har arbejdet 7 år for Action Aid og kunne fortælle os alt om organisationens værdier, deres strategiplan og deres objectives. Alt om hvordan de arbejder, og hvor de lægger deres fokus. Super interessant og rigtig god inspiration fremadrettet! Så lidt forventningsafstemning, tips and tricks, do's and don'ts.  Og nu kan det næsten kun gå for langsomt med, at klokken bliver 09:30 i morgen tidlig. Så går det ad Ticka Road imod Ruiru. Der skulle være ca en times kørsel i taxa. Vi sætter uret efter African time, og er spændte på, hvornår vi vil være fremme og tage hul på det vi er kommet for: at lege og glæde os med børnene på Spirit of Faith!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar