fredag den 13. juni 2014

2nd Class

Det er fredag og dagen startede med samling udenfor skolen og flaghejsning. Glemt tøj, som var fundet på steder, det ikke skulle være, blev delt ud! Observationer, som var gjort i løbet af ugen, blev påtalt! Herefter fulgte en udemærket moraltale, som blev holdt af en af lærerne: "Remember: Your thaughts become your actions, your actions become your habits, your habits become your character and your character become your destiny!" 
Det er i dag forældrene til de udefra kommende børn kommer på besøg. De sås bl.a. Da vi skulle spise frokost. Der var stående udendørs servering idag, for den store spisesal var taget i brug til forældrene. Jeg har været sammen med 2nd Class i formiddag. Jeg ærgrede mig over, at jeg havde afleveret alle mine medbragte blyanter og blyantspidsere på kontoret. Alle skulle have spidset deres blyanter med en ubrugelig gl plastic spidser. Jeg blev enig med læreren om at spørge på kontoret, om ikke den ene af drengene med en bitte lille stump af en blyant kunne få en ny. Og vupti så var der  ni, som afleverede deres små stumper til mig. Jeg fik udleveret ni nye på kontoret og fik samtidig forklaret dem, at de skulle spidse dem med omtanke! Stor glæde!
Undervisningen er ren tavle undervisning. Alt skrives op på tavlen og børnene skriver det ned i deres kladdehæfter. Opgaver løses først som Class work og herefter som homework. Idag så jeg for første gang nogle undervisningsbøger. De kunne dårligt hænge sammen. Homework blev givet som en side i denne bog, og børnene blev som det første bedt om at checke, om den omtalte side med opgaver var i alle bøgerne. Det var den så langt fra, og BG børnene blev derfor bedt om at se i én bog, så de udefra kommende kunne få en opgavebog med hjem. Spørger mig selv hvor gamle de bøger mon har været!

2 kommentarer:

  1. Hej Anne. Vi tester lige- hvis det lykkes kommer der mere:)

    SvarSlet
  2. Og så prøver jeg lige selv...

    SvarSlet