mandag den 23. juni 2014

Yoga

Idag var dagen, hvor jeg besluttede at introducere nogle af de største piger for yogaens betydning for mig. Vi samledes i et klasselokale, og jeg fortalte dem om åndedrætet, muskelstyrke, balance og smidighed. Det var meget svært for dem at holde fokus, men ganske langsomt lykkedes det dem at forstå, hvad yoga handler om. Jeg introducerede dem for nogle få øvelser og bad dem mærke efter, hvad det skete i deres krop. En del piger opdagede at deres muskler ikke var så lange. Andre opdagede, at blodet løb dem til hovedet. Vi lavede et par balance øvelser, som gav anledning til meget grin, men en del opdagede, at de var rigtig gode til det, og de blev interesseret i at høre mere. Jeg vil gentage seancen en anden dag, hvis bare nogle få er blevet nysgerrige nok og gerne vil vide mere.
Ellers er dagen brugt på at forberede mig på, hvad jeg kan præsentere de lidt større børn for i morgen, når det et almindelig skoledag igen efter midsommer fredag og mandagslukning.
Sarah på billedet har været på weekend på BG centret. Hun tog tilbage på College i Nairobi i eftermiddag forsynet med en ny kjole og lidt lommepenge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar