onsdag den 11. juni 2014

Nursery Class og Pre Unit

Tredje dag i skolen. Jeg har nu både været i Baby Class, Nursery Class og i Pre Unit. De tre svarer til vores børnehave, 0te og første klasse. Der forventes meget af dem, og management  by fear praktiseres fra start af. Af de tre lærere var Patricia i Baby Class klar den, der også gav udtryk for, at hun faktisk godt kunne lide børnene. Hun har en pige i klassen, hun kalder a special child. Pigen forstår alt hvad der bliver sagt, men har ikke noget rigtigt sprog. Patricia vist mig nogle billeder på sin telefon, hvor pigen var på vej op ad rutscebanens stige. Hun har gjort store fremskridt, siden hun kom. Og Patricia var så stolt!
Begge de to andre lærere råber meget af børnene og i et tonefald jeg også ville blive bange for, hvis jeg var barn i klassen. I dag så jeg så Pinden for første gang. En af pigerne fra Nursery Class hentede den fra Pre Unit! Godt jeg ikke var i Nursery i dag! Jeg tænker meget over, hvordan jeg mon selv vil reagere, når jeg en dag måske kommer til at overvære den taget i brug... I pauserne bliver der klappet i hænderne og sunget Tommy Thumb til manges store glæde. Jeg havde taget nogle fingertut dukker med, og jublen ville ingen ende tage, den dag der pludselig sad en fingertut-frø på Middle Man, da vi kom til "Alle fingrer, alle fingrer, hvor er I?" I aftes var frøen så skiftet ud med en lille løve, og sikke en reaktion!! I går efter skoletid var jeg inde hos de større piger. Jeg havde taget fortæller-tegningerne fra Cecilie med. Aj, hvor de bare var gode! Det var nogle fantastiske historier, de små figurer på terningerne kunne inspirere til. De skal bruges flittigt! ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar