torsdag den 19. juni 2014

Køkkentjansen

I dag har jeg været i køkkenet og hjælpe til med forberedelsen af dagens frokost: Ugahli med kål, kartofler, gulerødder og rødløg. Jeg skrællede kartofler med en kniv på størrelse med en sabel og sendte en tanke til min egen kartoffelskræller, hakkede rødløg og snittede hvidkål efter bedste evne - og den evne lader meget tilbage at ønske, når jeg ser på deres håndelag. Hold da op hvor det gik derudad. Tre kenyanske køkkenkvinder og mig sagde novicen - snittede 10 hvidkålshoveder i løbet af højst et kvarter. Jeg fik lært at svinge sablen uden en skramme! :-) glæder mig nu ekstra til at spise med børnene igen i dag. I eftermiddag skal jeg mødes med Elisabeth og høre lidt om donationer og sponsorships. Skal blive spændende med henblik på, hvordan jeg bedst kan supportere på lidt længere sigt, og ikke mindst vigtig viden som skal deles med mine kolleger, når jeg er tilbage i Danmark til august.


Vise ord fundet på køkkenvæggen i vores guest house

Ingen kommentarer:

Send en kommentar