mandag den 30. juni 2014

Gå tur med de store piger fra High School

Er par drenge bader i floden. Monix synes at holde fast i, at det er vinter i Kenya. Hun beholdt tophuen på trods dejlige 25 grader :-).
Inden dagens gåtur var der trængsel om volleyball nettet.

Det har været en rigtig dejlig dag!
3. klassen havde ingen matematiklærer til morgen, så jeg sprang til, fik sat en værdi på hvert bogstav i alfabetet og bad så eleverne regne prisen ud på deres tre ynglingsfrugter. Opgaven udviklede sig til en god og tydeligvis anderledes oplevelse end de var vant til. Jeg sluttede af med at besvare alverdens spørgsmål om Danmark. Nysgerrigheden er heldigvis stor!
Ved middagstid aftalte jeg at gå en tur i området med syv piger, som alle var på forlænget weekend ophold på BG Centret fra deres respektive High Schools. Walk and talk! Vi kom igen langt omkring mange emner. Første spørgsmål fra pigerne: "Er det rigtigt, at det i Danmark er kriminelt at slå børn?" Det blev til en lang snak om børneopdragelse og om pædagogik. Så en lang snak om plastaffald, om majsdyrkning og anvendelse af majs, om hvorfor jeg selv er blevet vegetar. Da vi kom tilbage, delte vi en pose bolcher på græsset, mens vi så nogle af mine billeder og videoklip af mine børn og søskende. Jeg delte min egen historie med dem og fik til gengæld del i syv pigers uddannelsesplaner og ønsker og håb for deres fremtid. En helt igennem skøn dag, som sluttede af med de mest rørende hilsner til mig i min notesbog og teksten til en dejlig sang på Kiswahili!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar